Det våras för påsken

Påsken närmar sig och därmed närmar sig även skollov. Skollov ger tid och tid ger….bekymmer.
Men, bekymmer är inte det vi ska prata om här utan här är för att det är kul och interessant. Bara ett bekymmer. Jag vet inte vad ni tycker är intressant! jag behöver fler kommernter som säger vad jag ska skriva om, spräng alla gränser, jag kan skriva om allt från grodors tarmsystem till…ja, vem vet? Ni.

Så, nu borde ni vara lite peppade att skriva till mig, jag svarar på allt jag får och hinner, låv ger tid och tid kanske ger mer tid att svara. ideer är alltid välkommna. Till att börja med kan jag ju skriva om påsken, som rubriken lyder:

Men vad finns att säga? Ni vet ju allt om påsken, och om ni inte gör det; http://www.wikipedia.com som sagt, jag vill skriva om såndat ni vill veta mer om, eller bara tycker det är kul!

ge mig lite tips nu!

Nils

4 svar to “Det våras för påsken”

  1. Naim Murseli Says:

    Tjena Nils.

    16 år är jag, jag vet inte riktigt om du är intresserad av utrikespolitik som din pappa men jag själv är det väldigt. Din pappa är väldigt duktig på det ska jag säga, en stor beundrare till han är jag. Får du tillfälle så berätta det för han 😉

    Hade varit kul om du skriver lite om vad du själv tycker om utrikespolitik.
    Tex Kosovo frågan osv.

    om du vill kan du adda mig på msn, naim@webmessenger.nu.

  2. bbeccy Says:

    Jag håller med Naim. Kul att veta vad e ”ung blick” tycker om allt 😀

  3. Petter Says:

    Jag tycker att du skall ta upp studentradioprogrammet Aktuell Rapport som sänds i Umeå Studentradio. Det är ett program som tar upp dagsaktuella händelser och bidrar till att demokratisera Sveriges landsbygd. Finkultur när det är som bäst!

  4. mararh Says:

    Hej
    Du skrev ju i pappas blogg att du var med i kamratstödjargrupper. Jag är intresserad av att veta om du tror att det fungerar med kamratstödjare i klassen? Ser de vad som händer, förstår de hur den som blir utsatt känner och framför allt berättar de vad de ser? Jag tvivlar och efter vad mina barn berättar från skolan verkar det inte fungera särdeles bra. De har berättat saker för mig som jag sedan har berättat i förtroende för klasslärarna. Inte för att mina barn vill vara tjallare, utan för att de verkligen bryr sig om den som blir utsatt (Jag har naturligtvis frågat mina barn om jag får berätta för klasslärarna först och be dem att inte avslöja källan). Som sagt, det skulle vara intressant att höra om du har samma eller liknande erfarenheter. Naturligtvis är det individuellt hur kamratstödjarna vågar agera och många berättar säkert för lärarna vad de ser, men det är ju så oerhört många barn och ungdomar som är utsatta. Det blev lite längre än jag tänkt, men det här är frågor som gör mig så ont och när jag såg att du var engagerad och ville ha uppslag till skrivandet tänkte jag att här är något att skriva om.

Kommentera

