Snart……

Snart så är det Valborg! Det blir ju nästan som påsk, inga kärringar dock. Vad gör man på valborg nu då? Om jag ska rota i mina minnen finner jag inte mycket mer än förkolnade marshmallows och en massa glöd. Det kanske är det det går ut på , vem vet?

Iallfall så ska jag inte klaga då jag får en fyradagars helg att änga mig åt. Det blir väl landet skulle jag tro. Pokémon någon?… Annars då?

Nils

3 svar to “Snart……”

  1. Rebecca Says:

    Valborg har en helt annan innebörd än för några år sedan. Högtiden har helt enkelt förlorat sin mening.
    Idag kan man se stora rubriker på aftonbladet och expressens löpsedlar som lyder: ”Varannan 15-åring tänker supa på valborg”.

    oj oj oj…större siffror än förra året. Förfärligt.

  2. Micke Says:

    ja på valborg laddar jag upp för 1 maj demonstrationenantar du inte gör det men vi får väl hoppas på fint väder

  3. mararh Says:

    Högtiden hade ingen mening för oss som var femton i början på sjuttio-talet heller. Vi drack minst lika frekvent som ungdomarna gör nu. Medierna blossar upp för att sälja lösnummer. Kan tala om att mina tonårskillar sitter hemma och spelar WOW och jag är överlycklig över att spelet finns i stunder som dessa. Ha en Trevlig Valborgsmässoafton!

Kommentera

