Tillbaka till framtiden

Nu började skolan igen, precis som att den kommer tuffa på ett tag till. Studenterna går runt i skolan med mössorna på och med glada miner. Härligt. Synd att deras glädje inte smittade av sig på mig. Jag har alltid varit en stor pessimist. Men jag & alla andra kan trösta oss med att det snart är sommar, och innan dess kommer det Kristi himmelsfärd. Jag har även min prao vecka att se fram emot. Vad som sen händer vet man aldrig.

Nils

4 svar to “Tillbaka till framtiden”

  1. hillary2 Says:

    Det finns en liten bok som jag tror heter ”Om själens ro ” om och about Seneca. Tror att du är en stoiker Nils. Och det här med skolan – mina klasskamrater -manliga – tyckte förmodligen att skolan var urtrist medan jag och mina kvinnliga klasskamrater älskade den, och sammantaget var vi väldigt förtjusta i varandra. Vad mer kan man begära?

  2. bockgaard Says:

    Varför så pessimistisk unge man. Klimathotet är ju inte ditt fel och Kristi himmelsfärd påminner oss om att ingenting ä omöjligt!

  3. aljoark Says:

    Hej Nils, en bildserie med en synnerligen cool bild nr4:
    http://www.aftonbladet.se/vss/special/bildspel/visa/nyheter/0,4542,5513,00.html

    /aljoark

  4. Christian Says:

    Hej Nils !
    Det lät intressant det där med.. ”studenternas glada miner smittade inte av sig på dig” osv.. Vad menar du med det ?? Jag har alltid tyckt att studentfirandet kan bli lite överdrivet. En glädje som ”måste” vara där !! Fast för allt så många så förbyts ju den i ett stort supande och tårar, så jag kan nog hålla med dig, den glädjen smittar inte alltid av sig ! Hoppas att helgen blir bra ! Mvh från mig och landet någonstans på Hallands gröna kullar…

Kommentera

