Sol, Fotboll och Kungar

Hejsan,

Idag är det den 6/6, sveriges nationaldag om någon har undgått att märka det. Jag märkte det iallafall, jag var hos en vän ute på djurgården och sov över. Jag kan ju med säkerhet konstatera att det inte var bara vi som kommit på iden att ta en promenad. Fullt med folk var det, alla mer eller mindre glada, solen stekte och vädret hade verkligen inga brister denna dag. På vägen hem var det ganska svårt att undvika den stora folkmassa som stod på djurgårdsbron och strandvägen. När jag cycklade förbi fick jag höra något om att Kungen skulle komma åkandes. Hade varit kul o stanna, men tiden och folkmassorna hindrade mig. Och som en bra slutkläm på dagen vann vi mot Island i fotboll! Bra gjort tre kronor!

Nils

5 svar to “Sol, Fotboll och Kungar”

  1. Bbeccy Says:

    Mycket bra spelat av landslaget. =)
    Lite tråkig match däremot, när det ena laget (Sverige) är så överlägset bättre än det andra (Island). Bara att rulla tummarna tills andra halvlek är slut, helt enkelt. Ingen spänning.

  2. mararh Says:

    Hej Nils
    Snyggt gjort av dig att göra en gubbe med min son. Det var mer än jag hade förväntat mig. I mitt tidigare inlägg här på din blogg ville jag egentligen bara att du skulle uppmärksamma dina unga kommentatorer med att visa att du hade noterat att de skrivit här, typ ”Hej, kul att du kommenterar i min blogg.” Du har en känsla för fair play, liksom din far, och det uppskattar jag. Tack Nils och ha en bra sommar!!!!

  3. Per-Erik Says:

    Hej Nils,
    Ser att du också tycker antalet kommentarer är för få. Så är det på min blogg också. Men så rannsakade jag mig själv och fann att jag mycket sällan kommenterar på de bloggar jag regelbundet läser. Ska försöka ändra på det nu. Men det som egentligen fick mig att överväga en kommentar var faktiskt din fina rubrik – Sol, Fotboll och Kungar! Hur kan man bättre beskriva den 6 juni? Den satt fint!!

  4. Josef Boberg Says:

    Hej Nils,

    Hittade hit via Carl Bildt´s blogg. Vill bara säga att jag VERKLIGEN gillar Ditt yttryck ”DET FINNS NÅGOT I ALLT”.

    Ha det…
    vännen Josef

  5. Junitjej Says:

    Kul att du bloggar! Hur gammal är du?

Kommentera

