Mera

Tjenare,

Här är jag igen, lat och allt. Jag måste skirva mer slår det mig plötsligt när jag går hem, jag fick lite hjälp på traven på Muf mötet med att inse att jag var lat och jag måste medge att de har en poäng. Men då kommer frågan igen? Vad ska jag skriva om? Jag menar, vem f-n vill höra vad jag satt och tänkte på matten idag? Om någon skulle vilja veta är det bara maila mig, gör det fort då innan jag glömmer det.  Äsch, jag får hitta på nåt, få ändan ur vagnen och skriva mera….

-Konstpaus-

Uhm…Nåväl, sitter hemma nu och lyssnar på lite musik. Jag har lyckats gräva fram en ny ringsignal till min mobil om det skulle intressera någon. De gamla låtarna började bli lite trista så jag lyckades hitta en liten truddilutt som drar upp en del minnen.

Något mer?

äh, vi tar det imorgon

Nils

3 svar to “Mera”

  1. Josef Boberg Says:

    Hejsan,

    Det är NaturLiktVist att vara lat – i mitt mer än 66-åriga perspektiv sett.

    Ett exempel; Vissa som besöker mig tycker att jag har det välordnat runt omkring mig – och i huset allmänt sett – såväl som i trädgården. Så dom kan just säga så – eller i undantagsfall undra ifall jag är pedant (= en som alltid vill ha det på exakt samma sätt i evigheter) – ifall dom ej känner mig närmare.

    Nej – inte alls svarar jag – utan snarare inte så lite åt det rakt motsatta hållet = jag gillar förändringar. Men jag är helt enkelt lat – och har kommit på utifrån helt egna gjorda erfarenheter att det är mycket mycket enklare att ha en viss ordning på mitt boställe – som alternativ till huller om buller och ostädat över allt.

    Så så naivt = enkelt var det – och tack vara att jag är genuint lat, kanske… 🙂

    Ha det…
    vännen Josef

  2. anita Says:

    Det är väl bra att vara lite bekväm av sig om man trivs med det?!
    Det måste finnas mycket som snurrar i en ungdoms huvud som du skulle kunna skriva om, tror jag i alla fall.
    Tex varför valde du att gå med i just MUF? Har du själv gjort valet, eller fanns det inget reellt val för dig? Vad hade hänt om du sympatiserat med VP? Hade du kunnat bli medlem där?
    Vad tänker du om livet?
    Vad betyder mest för dig?
    Vad gjorde resan du gjorde nyss för intryck på dig?
    Det är bra att skriva för då tvingas man reflektera och tänka efter. Det är min ringa åsikt iaf.

    Há det gott!

  3. Louise Says:

    ”Jag menar, vem f-n vill höra vad jag satt och tänkte på matten idag?”
    Nils, du är grym! din blogg är mycket roligare att läsa än din farsas 🙂

Kommentera

