Slappt.

Jo, veckan är och kommer fortsätta vara rätt slapp. Anledning? Simpel. Jag har varken Svenska, Historia eller Samhällskunskap denna vecka då dessa lärare är upptagna med ett projektarbete årskurs två jobbar med. Detta innebär att jag har ungefär två-tre lektioner om dan så det blir rätt slappt. Jag får underhålla mig på annat sätt, lyckligtvis bor jag två kvarter från min skola så det är inte långt hem ifall jag blir uttråkad mellan håltimmarna som uppstått.

Har spenderat dagen på ett ineret café med några kompisar, sedan gick jag hem och kollade på Family guy-klipp på youtube. Inga större framsteg för mänskligheten. Har inte heller planerat på att utföra några sådana inom de kommande åren, men om jag får ett bra tillfälle så borde jag kanske göra det. Hur skulle man kunna göra det då? Man får väl fråga sig själv vad man skulle göra om man kunde få göra en sak i världen. Hade jag vart en kandidat till en amerikansk skönhetstävling hade jag nog tänkt efter lite innan jag sagt ”World peace”. Men nu är jag ju inte det.

Kanske skulle önska mig det iallafall. Vem vet? Jag har aldrig fått chansen att svara på en sådan fråga. Ge mig den chansen tack!

Nils

3 svar to “Slappt.”

  1. Camilla Says:

    Hej Nils! En reflektion: ”mellan håltimmarna”!? antar att Du menar mellan lektionerna! Haha.. Och jag undrar varför ni ungdomar använder ordet ”spendera” om platser och tid? Det ser väldigt märkligt ut i skrift och låter väldigt märkligt i tal. ? Spendera är ett ord som används om att utge pengar, se SAOL och SAOB. Men unga använder ordet i betydelsen ”tillbringa” har jag märkt. Alltså ännu en anglifiering, eftersom jag tror att det stammar från engelskans ”spend”. Fel och fult! Använd ”tillbringa”!!!

  2. gunilla Says:

    Hej Nils,
    Sitter på jobbet och håller mig vaken.
    Läste din blogg ,intressant.
    Vad ska du göra för mänskligheten, som för utvecklingen framåt, om du får chansen? Det är en stor glädje att ställa en sådan stor fråga, jag älskar stora frågor. Väntar nyfiken på ditt svar.
    MVH
    din vän
    gunilla

  3. Josef Boberg Says:

    GooodKvällst Nils,

    Vad är “World peace” egentligen ? Är det att spela harpa och älska oss själv och varandra så att det står härliga till ständigt och jämt ?

    Tja – inte vet jag – men vuxenvärldens Maktelitare – som har styrt wår värld i tusentals år – såväl som dom som styr wår värld i dags dato – tycker nog att det är enahanda och framförallt TRÅKIGT, kanske…

    På den här videon http://video.google.com/videoplay?docid=5547481422995115331&pr=goog-sl finns – särskilt de första ca 10 minuterna – en inte så lite god beskrivning av att INTE ha tråkigt – ifall Wi skall tro på wåra globala MaktElitare.

    Men å andra sidan så tycker jag personligen – att det som visas på den här videon http://video.google.com/videoplay?docid=4773590301316220374 – inte heller verkar så tråkigt precis.

    Men – måhända har wåra globala MaktElitare i dags dato ännu inte kommit på – att det är fullt ut möjligt att leva LevAnde utan att ha tråkigt – ifall Wi inser att Wi kan ha kul genom att KärLeksFull leka med oss själva och varandra – som oseparabla delar i Plasmat – som det talas om på den här videon – vad vet jag.

    Något att fundera över för ”the coming generations, kanske… ?

    GooodNatt… 🙂
    vännen Josef

Kommentera

