Det brinner!

Jo, man skulle kunna säga det. Var det brinner? Lite här och där. Ränka alla eldar på jorden så vill jag ge dig en klapp på axeln och berömma dig. Men det var inte det jag syftade på. Jag syftade mer på mitt huvud som…brinner. Av diverse saker, spännande och mindre spännande saker. Om jag ska säga vad som går runt i mitt huvud just nu så kan jag inte svara. Jag är för upptagen med att tänka på frågan.

Hursomhelst. Fick den chansen jag frågade efter och fick frågan vad jag skulle göra om jag hade en önskning, vad som helst, men bara en. Det klassiska alternativet vore ju ”Tre önskningar till” men jag bortser från dem nu och svarar på ett annat sätt. Men vad vore bäst att önska sig? Skulle vi verkligen må så mycket bättre av fred på jorden? Eller skulle vi må bäst av att ha det som vi har det fast jag sitter med ett kontrakt på livsförbrukning av godis? Inte vet jag! Jag har aldrig testat. Människan har ju själv försökt skapa den värld vi trivs i, och om vi ser på världen idag, såsom vi har utformat den. Trivs vi? Jag får anta det. Vi har själva byggt det och kastat våra tärningar. Så skulle vi då må bättre av att förändra vår värld så mycket? Krig har ju alltid funnits, det är ju gammalt som gatan. Ja, nästan så gammal och frekevent att man kan kalla det för en tradition. Jag vet att jag låter jättehemsk när jag skriver detta, men jag spekulerar bara. Så vad skulle jag önska mig? Äsch, jag förtjänar inget stort. Det räcker med lite blommor?

Phew, då var det avklarat (eller inte) men det återstår fortfarande en del. Jag hade ju matteprov nyligen och jippie, jag får äran att skriva ett nationellt prov i matte nu i veckan. Toppen. Jag har förökt hålla humöret uppe genom att titta på lite kul filmer på youtube etc, men det gör inte riktigt susen. Jag måste fortfarande sätta mig och räkna i den där boken som gud glömde. Nej…vad jag behöver nu är fler rostade mandlar. Jag var ju på julmarknad igår, i hovstallet. Rätt kul, hade inte en janne om att det var ett stall. Jag hade häst tänkt mig det som en….röd byggnad (det var innan jag fick höra vad det hette). Men ändå, rostade mandlar fanns det där. Nu ligger de väl lite här och där mellan tangenterna jag skriver på. Vilken tur att jag har en datorborste…

Nils

5 svar to “Det brinner!”

  1. Lilian Says:

    Heej 🙂
    hade du nationella i matte A idag?

  2. Marianne Wikman Says:

    Min önskan idag är:

    Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

  3. Josef Boberg Says:

    GooodSöndag Nils,

    Min dagligdax stående innerliga intellektuella önskan är: ”Josef – ge mig intellektuell frid = fred i att till 100 % acceptera det jag inte kan förändra – intellektuellt mod att förändra det jag faktiskt kan göra något åt – och att intellektuellt inse skillnaden !”

    Ifall jag inte betraktar världen på detta sätt – avseende det jag inte personligen kan göra något åt – och som heller inte mänsklighetens religioners gudar gör ett skvatt åt, bevisligen… – så kommer bokstavligt talat ALLT detta eländes elände som pågår i wår värld i dags dato – att bokstavligt talat ”SLITA mitt eget LevAnde LIV ur mig” på tok för tidigt, verkligen…

    Ha det… 🙂
    vännen Josef

  4. elmilli Says:

    Nils!
    Men, snälla nån! Vad är ni för slags vänner, Nils och Josef!?!? Önskar en förklaring!
    Vänligast

  5. moniqas Says:

    ja,,,alla dessa dagar som gick….och de var livet… och under tiden så höll jag på med nåt annat? Tror det viktigaste man kan göra är att vara i nuet. Tänka tankar som är bra och ha tillit till att allt är till det bästa. är faktiskt svårare än det låter för vårt ego vill gärna vara med och bråka. Egot gillar inte att vi inom oss egentligen har ett eget ”jag” som vet redan och är helt fantastiskt.
    Ha en fin vecka och ta vara på de fina stunderna…för de finns…bara man lägger märke till dem. =)

Kommentera

