Något att berätta

Att skriva ett par fjuttiga ord på en sida som faktiskt får besökare borde väl inte vara så svårt tycker man. Det är det egentligen inte heller, men det kan vara tråkigt när man inte har något att säga. Fast om man läser andra bloggar så är det tydligen ovanligt inressant att läsa om någon annans mer eller mindre miserabla liv. Men nu när jag för ovanlighetens skull har dragit mitt feta arsle in hit igen tyckte jag att jag lika gärna kunde skriva något. Nu jag ändå har något att berätta.

Som ni kanske vet så spelar jag wow, World of Warcraft och har gjort det sedan… Tre och ett halv år tillbaks? I början spelade jag ett tag med ett gille kallat ”The Skull Collectors”. Det var väl ungefär två år sedan. Där lärde jag känna ganska många trevliga personer, där vi alla kallade varandra för våra ”In-game names”. Jag gick och går fortfarande under namnet ”Neiru” och några av mina bästa vänner från guilden kallades för ”Korgosh”, ”Voculock” och ”Zirania”. Dessa tre är de jag fortfarande har bra kontakt med, många av dem som vi spelade med har slutat eller börjat med något annat.

Under två och ett halv år hinner man lära känna varandra ganska bra, även om man aldrig att stått ansikte mot ansikte. Jag pratar regelbundet med dem över Ventrilo (ett program som möjliggör ”telefonsamtal” över internet med en eller flera personer. Finns att ladda ner gratis.) Ganska nyligen bestämdes det att jag och Zirania skulle träffas IRL (in real life) då hennes famlij skulle komma hit till Sverige under påsklovet. Ganska snart bestämdes datum och plats. Så nu sitter jag här och skriver detta dagen innan jag tar bussen ner till Malmö för att träffa henne. Att ha känt någon i två år utan att ha haft en möjlighet att vara nära den personen eller se vederbörande framför sig och inte genom en webbcamera för att sedan träffas kan nog bli ganska spännande.

Jag skriver nog mer när jag kommer tillbaka.

Nils

3 svar to “Något att berätta”

  1. fairymary Says:

    Så spännande!

    Hoppas att det blev ett bra möte

  2. Arash Says:

    skulle du inte kunna piffa upp bloggen lite grann med lite bilder ibland =)

    Allt gott
    //Arash

  3. staryu Says:

    lustigt, jag hittade hit genom en händelse (SvD->din pappas blog->hit), och jag var också med i skull collectors, haha (non phixion nu för tiden). jag var hunter officer på den tiden då vi raidade mc mm. iaf så tyckte jag att det var ett roligt sammanträffande 🙂

Kommentera

