Nedräkning till sommar

Ja, nu är det ju inte mycket kvar. Själv har jag inte mer än en vecka kvar tills jag kan sova hur länge det passar mig på morgonen. Nu inför sommaren är det också mycket som måste fixas, både i skolan och utanför. Fast det är inte mycket kvar i skolan nu. Alla böcker har lämnats in och lärarna jobbar frenetiskt med att fixa så vi inte tittar på samma film med två olika lärare på olika lektioner. Betygen är satta och alla undrar nog vad det egentligen är för nytta med att vi är kvar. Ta imorgon som exempel: Vi har en lektion á 50 minuter på hela dagen. Anledlingen är att först så har vi ledigt halva dagen eftersom studenterna ska springa ut. Mattelektionen på morgonen är inställd då vi sammanlagt har haft fler lektioner än vad kursen krväver och vi tar bort en därför. Den lektion jag faktiskt har, engelska, behöver man enligt läraren inte gå på. Han sa att han inte kommer kolla närvaron eller klandra dem som inte kommer komma. Cheers.

Men idag kom jag inte hit för att klaga. Vet faktiskt inte varför jag kom hit. Uttråkad gissar jag. Inga pengar och kompisarna vill ständigt göra något kul som kostar alltför mycket pengar. Det jag har att nöja mig med som är gratis är väl vädret. Det är väl inte så illa pinkat?

Imorgon ska jag flänga runt över halva stan och gå på studenmottagningar. Ujuj, det är mycket nu. Min egna kära syster tog studenten i fredags och har nu börjat ägna sin till åt att lägga in små irriterande moment i mitt liv som säger att hon nu har tagit studenten och är fri att göra vad f-n hon vill.

Just idag känns det som om jag kunde skriva hur mycket som helst nu när jag har börjat, men det blir alltför mycket att läsa och det kanske vore bättre om jag sparade det till en annan dag.

Glada sommarhälsningar,

Neiru

Ett svar to “Nedräkning till sommar”

  1. A. Says:

    Ja, nu är det verkligen inte långt kvar till det alltid lika välbehövliga sommarlovet. Hur gick första året på gymnasiet då? Bra betyg?

    Hälsningar,
    A.

Kommentera

